Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Anita - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Anita - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Juni 2011 | Nederland, Venlo

Over drie maanden ben ik waarschijnlijk bezig met de laatste voorbereidingen. Bedenken welke kleding ik mee moet nemen, NEE/NEE sticker op mijn brievenbus plakken, mijn planten tijdelijk stallen in Hout-Blerick enz…. Heerlijk, ik kan niet wachten tot het zover is!

Maar ik ben er nog niet. Met al die aswolken die overwaaien naar Down Under vanuit Chili, overstromingen in Australië en naschokken in Nieuw Zeeland hoop ik dat moeder natuur zich rustig houdt als ik ga reizen. Ik moet ook nog een aantal dingen vastleggen, zoals een hostel om bij te komen voor de eerste paar nachten, kortingskaart regelen voor hostels e.d.. Dat komt nog wel. Tot nu toe heb ik alleen nog maar vliegtickets geboekt en veel reisblogs gelezen om mijn route te bepalen (zie eerdere blog voor de route).

Geïnspireerd door een aantal reisliefhebbers op het wereldwijzer.nl forum, heb ik een lijstje opgesteld van dingen die ik graag zou willen doen. Een aantal zijn makkelijk te realiseren, een aantal is maar de vraag… Het is gemiddeld ietsje meer dan één activiteit per week, zou moeten lukken!

Hier dan de lijst:

Australië
1. Snorkelen in het Ningaloo Reef en daar een schildpad spotten
2. Sandboarden bij Lancelin
3. Koffie/thee drinken met mijn collega Mia en haar familie op een terrasje in Melbourne
4. Sinterklaas vieren in Melbourne met surprises met andere gekke Nederlanders
5. Naar de Melbourne Gaol
6. Greeterservice Melbourne
7. Een tenniswedstrijd kijken in de Rod Laver Arena tijdens de Australian Open
8. Harbour Bridge beklimmen in Sydney
9. Overnachten op een echte Australische boerderij (farmstay/cattle station)
10. Een Australian Football wedstrijd bijwonen (en de spelregels snappen?)
11. Couchsurfen (bij een lokaal iemand gratis overnachten die je een slaapplek aanbiedt via couchsurfing.com Een beetje a la het BNN-programma ‘nu we er toch zijn’ voor de mensen die er zich niks bij kunnen voorstellen)
12. Rottnest Island bezoeken
13. Minimaal één dag zeilen (en niet zeeziek worden)
14. Naar de Australian Zoo van Steve Irwin
15. Slapen onder de sterren in de outback in een swag (een soort van slaapzak die water- en winddicht is met een matrasje onderin zodat je in de openlucht kunt slapen. In de swag kun je eigen slaapzak leggen)
16. Een koala in het wild spotten

Nieuw Zeeland
17. De Tongariro Crossing lopen
18. Een Fergburger eten in Queenstown (blijkbaar de lekkerste hamburgers van de hele wereld?)
19. Naar Puzzling World in Wanaka
20. Foto maken op de steilste straat (Baldwin Street) ter wereld in Dunedin. Op het steilste punt heeft deze straat een steigingspercentage van zo’n 35% ofwel 19 graden!
21. Wandelen op een gletsjer met van die spikes
22. Dag meehelpen op een schapenboerderij

En eigenlijk kan ik er ook niet onderuit om ergens een beroemdheid te spotten (zoals me dat wel vaker overkomt). Jullie kunnen zien dat ik me al ietsje meer verdiept heb in Australië dan Nieuw Zeeland. Dus mocht iemand nog tips voor leuke, goede en goedkope overnachtingsplekken, mooie locaties, leuke restaurantjes of iets anders, laat het me dan weten!

  • 17 Juni 2011 - 19:31

    Marijn:

    Wooooowwwww! Wat een gave plannen! Heel veel plezier met alle voorbereidingen, volgens mij kan die reis nu al niet meer kapot! Groetjes Marijn

  • 17 Juni 2011 - 19:39

    Anita :

    Tjee Marijn, jij bent wel erg snel met je reactie!

  • 17 Juni 2011 - 20:52

    Tinie:

    Hoi Anita,
    Leuk zo'n site. Je hebt plannen genoeg, super.
    In Queenstown is een hele steile kabelbaan, eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht over het land en het water. Niet ver daarvandaan kun je bungyjumpen en/of wild-water-raften.

  • 18 Juni 2011 - 05:55

    Jose En Albert:

    voorpret is al een heel mooi begin van een inspirerende vakantie. We gunnen het je van harte, maar met alle vooruitzichten zijn we ook wel jaloers. Via je site kunnen we gelukkig meegenieten van jou enthousiasme. We zien uit naar het vervolg.

  • 18 Juni 2011 - 11:03

    José B:

    Heb even je opsommingen bekeken. En zit mezelf af te vragen wat ik zelf gedaan heb.

    - Australie:
    Cattle station, zeker de moeite waard! En in een swag onder de sterren slapen heerlijk! Sandboarden ook erg leuk!
    - Nieuw-zeeland: tongariro crossing zo mooi!!! en inderdaad de Fergburger is erg lekker, zeker aan te raden. inderdaad the baldwinstraat en de gletsjer etc....... :) :) :) Er verschijnt weer een glimlach op mn gezicht als ik dit allemaal lees. Veel plezier met de voorpret, maar je hebt in ieder geval goed te om alles nog eens na te lezen uit te zoeken.

    Als het zover is horen we het wel weer! :)

    Gr. josé

  • 20 Juni 2011 - 09:20

    Suzanne Pero:

    Nou plannen genoeg! jij bent ook al zo druk aan het aftellen :) Ik kan niet wachten om te vertrekken :) Ik ga van de week ook eens zo'n verslagje plaatsen - goed idee van jou! haha

  • 20 Juni 2011 - 18:20

    TO DO:

    Vul nog aan bij je TO DO lijstje:
    AFSCHEIDSFEEST!!!!!

  • 14 Juli 2011 - 16:37

    Claudia :

    Hoi Anita,

    Wat een prachtige lijst! Ik blijf je hier volgen.

    Grtz! Claudia (van www.backpackgek.nl)

  • 21 Juli 2011 - 15:19

    Bertie:

    Hoy Anita,
    Vanaf nu heb je weer een volger erbij.
    De opsomming van dingen te doen verbaasd me toch punt 3 in Australie? Moest je daarvoor op het wereldwijzer forum? kon toch ook via de goedemorgen ???
    Anita heel veel plezier met de voorbereidingen en tot horens ziens.
    Groeten Bertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 33170

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2011 - 27 Februari 2012

5 maanden naar Australië en NZ

Landen bezocht: