Avonturen in NZ - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anita - WaarBenJij.nu Avonturen in NZ - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anita - WaarBenJij.nu

Avonturen in NZ

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 December 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hoi allemaal,

Het vorige verslagje was vrij kort, maar jullie kunnen er nu weer even de tijd voor nemen (en vooral voor de foto's), want de afgelopen weken heb ik veel gedaan. In National Park hebben we vooral gerelaxed. Zo'n 4,5 uur in een heerlijke jacuzzi, kaartspelletjes gedaan en van het zonnetje genoten. Tevens nog een wandeling gemaakt, maar deze was niet zo bijzonder. Tevens heb ik nog met Monika brownies gemaakt voor iemand van onze groep die jarig was. Na National Park zijn we naar Wellington gegaan. Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland, maar ondanks dat best knus en gezellig. Wellington wordt ook wel windy Wellington genoemd omdat er altijd een strak windje staat. Wij hebben daar natuurlijk niets van gemerkt. De eerste dag stond in het teken van kleine kadootjes kopen voor elkaar voor kerstavond, aangezien we dit met z'n vieren (met Sina, Monika en Felix van mijn Straybus) zouden doorbrengen. Toen deze kadootjes binnen waren, zijn we naar het strand gegaan en daar gezellig wat gedronken. Op 24 december zijn we inkopen gaan doen voor ons kerstdiner en zijn we met de cable car naar het hoogste puntje van Wellington gegaan en hebben we hier van het uitzicht en het mooie weer genoten. Tevens heb ik ook nog een mooi museum bezocht. Na een heerlijk kerstdiner en het uitwisselen van de kadootjes gingen we op tijd naar bed, aangezien we op eerste kerstdag om 7.10 uur opgehaald werden om op de ferry naar het zuidereiland te gaan. Het was een hele rustige overtocht en na ruim een half uur zagen we gewoon dolfijnen! Mooi begin van kerstmis. Toen we aankwamen in Picton werden we opgehaald door de straybus en zijn we doorgereden naar National Park. Het was dus een dag van veel reizen. Tweede kerstdag ben ik met Sina gaan zeekayakken. Er waren zeehonden gespot op een eiland voor de kust, dus die wilden we gaan bekijken. Dit bleek helaas niet haalbaar met alle golven, dus besloten we om de koers te veranderen en te gaan beach hoppen. We zijn van het ene mooie verlaten strand naar het andere gegaan. Gelukkig waren we op tijd terug, aangezien het eb werd, anders hadden we de kayak nog tientallen meters over het strand moeten slepen. Snel terug naar het hostel en toen werden we opgehaald om te gaan zeilen. Na een uurtje vroeg de skipper of ik aan het roer wilde zitten. Nou dat wilde ik natuurlijk wel proberen. Na enige uitleg had ik het zo goed onder de knie, dat de man overal ging kletsen en ik maar bleef sturen. Hij stak af en toe een duimpje op of ik nog alles onder controle had en dat had ik! Ik was blijkbaar zo'n natuurtalent dat ik bijna 1,5 uur aan het roer heb mogen blijven zitten tot we weer terug waren in de baai:). Was een relaxte avond voor de eigenaar van de zeilboot;). We zijn ook nog op zoek gegaan naar pinguins, maar die hebben we helaas niet gevonden. Maar wat was dat dus een mooie tweede kerstdag!

De volgende dagen hebben we veel kilometers gemaakt in de bus en hebben we op enkele mooie plaatsen pauze gehouden, zoals bijvoorbeel in Punakaiki bij de pancake rocks, bij een zeehondenkolonie en zijn we naar Greymouth gegaan. Daar heb ik van jade een hanger gemaakt voor aan een ketting. Natuurlijk vond ik de moeilijkste het mooiste, dus ik dacht: dat doe ik ff creatief als ik ben. Maar het viel ontzettend tegen! Met wat hulp van de eigenaar is het uiteindelijk toch nog erg mooi geworden. Besef me dat ik geen foto heb van het eindresultaat, maar jullie zullen hem vast op de komende foto's vaak genoeg tegen komen.

Vanuit Greymouth zijn we naar Franz Josef gegaan. Hier is een enorme gletsjer. Er waren verschillende mogelijkheden om de gletsjer op te gaan, maar ik had gekozen voor de heli-hike (met Sina en Eveline). Dus met een helikopter naar de gletsjer en daar rondwandelen! Toen we echter in Franz Josef aankwamen, was het vrij bewolkt. Die dag waren ook een aantal vluchten gecanceld vanwege het weer en de weersvoorspelling voor de dag erna zag er niet geweldig uit. Maar de dag erna konden we toch gaan! De helikoptervlucht was ontzettend mooi (wilde filmpje uploaden op facebook maar is waarschijnlijk te veel MB). We hadden veel mazzel aangezien we niet konden landen omdat de andere mensen wat veel tijd nodig hadden om in en uit te stappen. Dus vlogen we nog maar een extra rondje over de gletsjer. Scherp bochtje naar links...... zoef. Heel aparte ervaring! Aangekomen op de gletsjer hebben we de crampons ondergebonden en zijn we gaan lopen. Ik kan het bijna niet beschrijven, maar hopelijk spreken de foto's voor zich. We hebben zo'n 2,5 uur over de gletsjer gelopen en vele beekjes, watervallen en ijsgrotten gezien. Na 2,5 uur was het tijd om weer terug te gaan naar het dorpje waar we door onze helikopter weer afgezet werden.

Vanuit Franz Josef zijn we naar Queenstown gereden. Queenstown is de adrenaline hoofdstad van NZ. Jetboaten, bungeejumpen, skydiven en zo is hier allemaal mogelijk. Ik vond de afgelopen week avontuurlijk genoeg, dus die dingen sla ik maar over. Vanavond gaan we 2012 inluiden met een georganiseerde kroegentocht. Maar eerst ga ik vandaag nog even van het zonnetje genieten, aangezien het 28 graden wordt hier. In de rest van NZ is noodweer voorspeld, dus ik zit gelukkig op het juiste moment op de juiste plaats.

Jullie ook een goed oud & nieuw en voor de half ummers die bij Mattie en Cristel gaan doorhouden: tot morgen (skype)!

Voor de foto's:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2456065640883.2116995.1229340392&type=1&l=02a598e11a

Gr. Anita

  • 31 December 2011 - 10:13

    José :

    Klinkt geweldig Anita! Fijn om te horen dat je nu wel geluk hebt met het weer. Hier is het regenachtig, niet koud voor de tijd van het jaar.
    Maak er een mooie start van het nieuwe jaar van!!!! Een goije roetsj! ;)
    X josé

  • 31 December 2011 - 10:23

    Ineke:

    Hoi Anita,
    Wat een prachtige foto's en een schitterende natuur.
    Het is een prachtige reis, het zal tegenvallen om straks weer in ons kleine landje te zijn.
    Geniet er nog van, een knallende jaarwisseling en een geweldig 2012.
    Dikke kus, Ineke.

  • 31 December 2011 - 10:26

    Ineke.:

    Vergeet ik. Leuke foto van Maartje en Ferry, wat een toeval he dat je elkaar ook nog zover ziet.
    XXXX Ineke.

  • 31 December 2011 - 14:26

    Jose En Albert:

    Ha natuurtalent! Wisten wij allang, maar blijkbaar heb je een zeiltocht nodig om dat bevestigd te krijgen. Stikjaloers op wederom het mooie verhaal, de schittende foto's en de variatie.
    Een goeie roetsje en voor 2012 veel reispret en een geweldig mooi vervolg van je reis.
    Greets.

  • 31 December 2011 - 15:07

    Mia En Sraar:

    Ha Anita
    Je ontdekt zo nog capaciteiten van jezelf, waar je nog geen weet van had. Maar zo'n ontdekkingsreis maakt dan erg veel los. Erg goed voor je ontwikkeling. Je bent vaak op jezelf terug geworpen en daar groei je alleen maar van. (Nog meer?, ja hoor nog meer) Verder wensen wij je veel geluk en alle goeds voor 2012 en later. See you in maart.

  • 31 December 2011 - 17:21

    Rik En Sandra:

    NZ zuut dr huul moei oet! Geneet van ut weer! Eine sjoene roetsj en vuul leefde en gezondheid in ut nieje jaor!
    Xxx

  • 31 December 2011 - 18:46

    Marjo Manders:

    He Anita, op deze oudejaarsavond stuur ik je een berichtje om je een hele bijzondere jaarwisseling te wensen, want dit jaar zit je aan de andere kant van de wereld. Geniet van de mooie, gezellige dingen en voor 2012 wens ik je veel geluk, gezondheid en liefde. Veel groetjes Marjo.

  • 31 December 2011 - 18:55

    Pap En Mam:

    He Anita wat een mooi fotos wat is de natuur toch schoon. Hebt echt weer vanalles beleeft. Geniet nog maar want het is zo voorbij Zalig Nieuwjaar

  • 31 December 2011 - 22:09

    Wim En Truus:

    Hallo Anita
    Een mooi verslag
    geniet er maar van.
    Wij wensen jou veel geluk en gezondheid in het nieuwe jaar
    groeten Wim en Truus

  • 01 Januari 2012 - 15:10

    May En Jan :

    Hoi Anita,

    weeij wense dich vanoet de angere kant van de waereld un geweldig 2012

  • 02 Januari 2012 - 13:56

    Rianne:

    WAW!! Door naar de foto's....

  • 02 Januari 2012 - 14:57

    Selma:

    je avonturen zijn leuk om te lezen, nu moet ik de foto's nog gaan bekijken. Ben benieuwd.
    Gelukkig nieuwjaar, daar in 't verre zuiden.

  • 02 Januari 2012 - 20:28

    Beste Wensen:

    Hi Anita, prachtig die foto's franz Josef gletser, wij hadden destijds extreem slecht weer. Je zou wel eigenlijk nog moeten skydiven in queenstown. Ik heb ook getwijfeld maar na het lezen van de slogan fear is à mindkiller, ben ik toch in vliegtuig gekropen, het was onvergetelijke ervaring. Geniet verder van je reis. Gr., Erik Dols

  • 03 Januari 2012 - 19:41

    Sylvia:

    Te gek - 28 graden. Hier is het ook noodweer. Jij bent inderdaad op het juiste moment op de juiste plaats! :D

  • 09 Januari 2012 - 16:51

    Elke:

    Hoi Anita, een beetje laat maar bij deze nog een heel gelukkig nieuwjaar! Dat de zon bij jou schijnt is duidelijk te zien aan je gezonde kleurtje! Goed om te lezen dat je alles uit de reis uithaalt wat erin zit. Groetjes, Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 33179

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2011 - 27 Februari 2012

5 maanden naar Australië en NZ

Landen bezocht: