Melbourne en Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anita - WaarBenJij.nu Melbourne en Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anita - WaarBenJij.nu

Melbourne en Nieuw-Zeeland

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

13 December 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Dit keer niet zoveel nieuws, maar toch een kleine update. In Melbourne heb ik niet zo heel veel gedaan. De eerste dag heb ik de stad verkend en mijn kaartjes voor de Australian Open opgehaald. Melbourne is een ontzettend grote, drukke maar ook groene stad, zag er gezellig uit. De tweede dag was ik in de plaatselijke VVV aan't rondneuzen, toen mijn telefoon ging: mijn collega Mia met haar familie was gearriveerd. Dus op naar hun hotel in Southbank. Erg leuk om weer gewoon dialect te kunne praten! Samen met Mia heb ik de gratis bus gepakt en lekker toeristisch gedaan. Daarna gezellig met z'n allen wat gegeten en weer afscheid genomen. Toen had ik nog 5 dagen in Melbourne te gaan. Ik had geen idee wat te doen. De stad was zo ontzettend groot en druk, in het hostel was geen grote gemeenschappelijke ruimte waardoor het lastig was om nieuwe mensen te leren kennen en natuurlijk regende het weer eens. Daarbij moet ik zeggen dat als je voor de 98e keer je reisplannen moet vertellen aan iemand anders dit ook gaat vervelen. Daarbij moest ik in een week ook 4 keer van kamer wisselen, dus iedere keer uitchecken, bagage in bagagekamer zetten enz. Dus niet zo heel veel meer gedaan: naar de botanische tuinen geweest, met Karen (uit NL) op Federation Square in het zonnetje gezeten en mensen gekeken, speculaas gegeten met Sinterklaas, film gekeken, boek gelezen, langs de rivier gelopen en in de Town Hall geweest (soort kruising tussen gemeentehuis en provinciehuis als ik het goed heb begrepen). Kortom het is een erg leuke en sportieve stad maar ik kon er mijn draai even niet vinden. Daarom was ik blij dat ik naar NZ kon gaan!

Aangekomen op het vliegveld in Melbourne heb ik het ook nog even warm gehad. In mijn eerste blog heb ik het eea geschreven over mijn visum. Nu begon die vrouw moeilijk te doen bij de incheckbalie. In haar computer stond dat ik maar tot 7 januari 2012 Australie in mocht! En aangezien ik geen printje had van mijn visum werd er vriendelijk gebeld door de dame en na een uur kon ik dan toch eindelijk richting de douane. Fieuw!!!! Het was eigenlijk een low budget maatschappij waarmee ik vloog, maar de vlucht werd uitgevoerd door Air New Zealand. Wow zelden zo'n modern vliegtuig gehad! En ook enorm gelachen om het filmpje met veiligheidsinstructies (ongetwijfeld op Youtube te vinden). De All Blacks (het rugbyteam van NZ) spelen hier ook een rol in. Overal kun je zien dat ze er enorm trots op zijn. Auckland is een erg leuke stad, naar mijn gevoel een beetje kleiner dan Melbourne, ook al wonen er nog steeds 1,3 miljoen mensen (= ongeveer 1/3 van het aantal inwoners van NZ). Tweede dag weer een ontmoeting, deze keer met Maartje (oud collega van de Bloedbank). Gezellig bijgekletst en reistips uitgewisseld op een terrasje. Derde dag heerlijk in de haven rondgewandeld en de mega boten die er lagen bekeken. Je kon wel zien dat daar het geld zat! Wow!

Afgelopen zaterdag ben ik met de bus naar Paihia gegaan. Onderweg zouden we eigenlijk met een glasbodemboot gaan varen, maar het weer was zo slecht dat dit werd afgelast. In plaats daarvan zijn we bij een Maori dorp geweest en hebben we daar een rondleiding gekregen. Erg leuk en indrukwekkend. Daarna op naar Paihia. Paihia ligt in the Bay of Islands, ideaal voor het maken van boottochtjes en het zien van dolfijnen. Gisteren ben ik met een tour naar het meest noordelijke puntje van NZ gegaan. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij een Kauri-bos. Natuurlijk regende het weer eens, maar zoveel te dichter we bij het meest noordelijke puntje kwamen, zoveel te harder begon het te regenen. Eenmaal aangekomen hoosde het enorm, waaide het flink en was het zeer mistig. Er was maar 10-15 meter zicht dus ook geen uitzicht. Ik zag hoe doorweekt iedereen terug kwam van de wandeling en dat vond ik een goede reden om mooi in de bus te blijven zitten. Daarna zijn we bij grote zandduinen geweest en hebben we met de truck door de duinen en over 90 Mile beach gereden. Gelukkig was het toen even droog. Jammer dat het weer zo'n grote invloed heeft op zo'n dag. Veel foto's heb ik dus niet gemaakt.
Gezien de weersvoorspellingen kan ik mijn zeiltocht of boottocht naar de dolfijen hier ook wel vergeten. Alhoewel ze hier zeggen dat je er niets van moet geloven omdat NZ vaak vier seizoenen in een dag kan hebben. Gelukkig had ik niks geboekt en zijn er nog meer plaatsen in NZ waar dat mogelijk is. Woensdag ga ik weer terug naar Auckland en dan zal ik mijn reis op het noordereiland vervolgen. Op eerste kerstdag zal ik de oversteek maken naar het zuider eiland.

Op Facebook staan weer een paar foto's. De foto's van NZ zal ik de volgende keer uploaden:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2161492916749.2110866.1229340392&type=1&l=a1a458fb71

Gr. Anita

  • 12 December 2011 - 23:58

    Tinie:

    Al lezende komen de herinneringen aan NZ weer boven drijven. Meerdere seizoenen in een dag komt ook bekend voor. Het aquarium in Auckland is zeker de moeite waard, zeker als het blijft regenen.
    Groetjes tot weer es.

  • 13 December 2011 - 19:00

    Liesbeth:

    Ik had dich nog wal wat leuke dingen aan de hand kinne doon huur in Melbourne...
    Wie kin ut toch det ut dao zoe reagent....ut liekt wal eine Hollandse zomer... Amuseer dich nog en vuul gortejes oet Kessel.

  • 13 December 2011 - 20:58

    Sjaak Berden:

    Hee Anita,

    Leuk om je verhalen te lezen. Inderdaad, bij mij komen ook de NZ-herinneringen weer boven. Ik ben namelijk ook in Pahia geweest. Erg mooi de Bay of Islands. Maar het zuidereiland is nog veel mooier. Veel plezier!
    Grtz uit Blerick

  • 14 December 2011 - 11:07

    Sandra:

    Hej Anita,
    Echt vervaelend det ut weer zoe slecht is. Det hesse toch neet verdeend. Good desse dr ut beste van probeers te maken en desse auk lekker in de bus bis blieve zitte.

    Xxx Sandra

  • 14 December 2011 - 12:12

    Jose:

    jammer van het slechte weer Paihia en bay of island is erg mooi. En inderdaad er is nog zo veel moois te zien in Nieuw-zeeland. Haal je wel allemaal in. Zal ik voor je duimen op goed weer!
    x jose

  • 14 December 2011 - 18:21

    Pap En Mam:

    dat is toch echt jammer dat het zo regend maar hier ook ben wel blij met je auto nu groetjes

  • 14 December 2011 - 19:18

    Mia En Sraar:

    Anita, Wij hebben erg genoten van ons contact in Melbourne, enne...het eten was lekker maar erg spicy. Ik ben het met je eens, voor wat betreft Melbourne. Ook wij konden onze draai niet zo echt vinden. Dit in tegenstelling tot Sydney. Dat vonden wij een erg leuke stad.
    Maar ik denk dat jij dat t.z.t. ook zo zult ervaren. Ben beneiuwd naar je ervaringen daar. Misschien, als je terugkomt uit NZ, lukt het wel in Melbourne. We blijven je volgen.
    Tot ziens volgend jaar.
    Mia, Sraar, Fenny en Bart


  • 14 December 2011 - 19:19

    Mia:

    Ik heb trouwens een erg leuk gesprek met je moeder gehad, toen zij jouw spullen bij ons op kwam halen. En ze was inderdaad erg blij met je auto.
    Mia

  • 14 December 2011 - 19:25

    Sylvia:

    Bij jou regent het niet alleen. Hier is het ook stormy weather :)

  • 15 December 2011 - 19:11

    Gertie Peeters:

    Ha Anita, lees met veel plezier jouw verslagen, knap hoor wat je allemaal onderneemt, ook al zit het weer naar ik begrijp niet altijd mee. "Onze" Patrick vertrekt tweede kerstdag voor onbepaalde tijd naar Australie (Sydney). Groetjes en geniet er nog van!


  • 15 December 2011 - 22:41

    JOyce:

    Ik haop toch det dae raegen van dig daor is opgehalde als ik twiede kerstdaag vertrek naor Sydney... Wal eg jammer detse steeds zoevuul raegen hes.. verder klinkt ut eg vet bin beniejd wie beej dig ut nieje jaor en kerst in ut boeteland viere met "werm" weer geit bevalle.. bisse toevallig rond 10 januari in sydney urgus..? of zitse dan nog in NZ? xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 33185

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2011 - 27 Februari 2012

5 maanden naar Australië en NZ

Landen bezocht: