Op weg naar Perth - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Anita - WaarBenJij.nu Op weg naar Perth - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Anita - WaarBenJij.nu

Op weg naar Perth

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 Oktober 2011 | Australië, Geraldton

Zo, inmiddels ben ik alweer 3 weken in Australië. De tijd gaat erg snel! In Coral Bay wonen maar 190 mensen, is er een hostel, hotel en twee campings. Toen ik er aankwam, was het heerlijk rustig. Het strand was niet al te groot, maar erg rustig. Even het water ingelopen en ik had mijn eerste stingray gespot. Al snel zwommen er een heel aantal om ons heen. Erg mooi. De dagen in Coral Bay ben ik vooral doorgekomen met snorkelen, strandwandelingen maken en relaxen. Een van die wandelingen was naar de shark breeding nursery, ofwel de plaats waar haaien komen om zich voort te planten. Het was het begin van het seizoen, maar we hebben er toch een heel aantal rifhaaien gespot! Helaas zijn deze wat moeilijk op foto vast te leggen. Toch een poging gedaan (zie Facebook). Op een andere dag ben ik met een boot meegegaan. Helaas was het op deze dag nogal bewolkt. Ondanks de wetsuits was het vrij koud in het water, maar ik heb wel veel moois gezien: prachtig koraal, veel grote scholen vissen, maar was waarschijnlijk nog veel mooier geweest met de zon. Het begon waarempel ook nog te regen (20 druppels of zo). Kortom toch wel een beetje pech met het weer. Ook zijn we op zoek gegaan naar schildpadden. Dit was super! We hebben zo'n 20 grote groene schildpadden gespot. Op het laatst mochten we weer 45 minuten snorkelen. Echter na 20/25 minuten waren we allemaal het water alweer uit. Toen we weer op het vaste land waren, brak natuurlijk de zon weer door:(. Verder ook nog felblauwe zeester gezien!  

Op woensdag kwam Jacky met haar tourgroep aan. Was voor haar een grote verrassing dat ik er was. We hebben gezellig gekletst en twee Australiërs ingemaakt met tafeltennis. Toch had ik het weleens beetje gezien daar. Ik was van plan om komend weekend in Perth te zijn, maar die plannen werden gedwarsboomd door de Engelse queen, die het nodig vond om daar vrijdag haar verjaardag te vieren. Maandag hebben ze hier ook een dag vrij, wat betekende dat de hostels propvol zaten en absurde bedragen vroegen voor een vierpersoons kamer! Dus ben ik naar Geraldton gegaan. In Geraldton is een museum over scheepswrakken met o.a. veel info over de Batavia. Erg interessant! Morgen reis ik weer verder naar Cervantes waar ik Beate weer ontmoet, ook weer een klein dorpje aan zee en woensdag ga ik naar Perth! 

Nog een aantal wist-je-datjes om mijn verhaal af te sluiten. Wist je dat:
- ik autorijden aan de linkerkant van de weg makkelijker vindt dan als voetganger een straat of rotonde oversteken? 
- bosbranden eigenlijk helemaal geen probleem zijn? Het ruimt de rotzooi op, zorgt ervoor dat gebieden begaanbaar zijn, aboriginals beter kunnen jagen en sommige planten hebben het nodig om te groeien!
- de mijnindustie een booming business is in Australie? 
- je in Western Australia en the Northern Territory met ongeschoold werk net zoveel of nog meer kunt verdienen als in NL met een HBO diploma?
- alles hier dus verschrikkelijk duur is en donaties altijd welkom zijn;). Bananen kosten dik 10 euro per kilo, fles cola van 1,25 liter zo'n 3 euro en 3 wortels 1,20 euro. En dat terwijl hier alles groeit en bloeit!
- ik vannacht voor de eerste keer onder een dekbed geslapen heb, omdat het 's nachts een beetje koud was:). 
- ik in Australie al zo'n 3800 km gereisd heb in 3 weken en gelukkig mijn langste busreis van deze vakantie (27 uur) er op heb zitten!

Nog een mededeling van huishoudelijke aard: mijn @home mailadres werkt, kan alle mails ontvangen maar niets terugsturen. Mijn hotmailadres is geblokkeerd om een of andere reden. Daarom heb ik een nieuw adres aangemaakt voor deze reis. Vanaf nu kunnen jullie vragen, nieuwtjes, foto's of andere dingen sturen naar anitainaustralie@hotmail.com. Whatsapp en Facebook werken natuurlijk ook!

Voor wat foto's, zie de link: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2161492916749.2110866.1229340392&type=1

Fijn weekend!

Groetjes Anita

  • 29 Oktober 2011 - 14:16

    Mia:

    Anita, door jouw verhalen duurt het voor ons bijna te lang. Vandaag onze tickets gehaald en jouw dingetjes gehaald.
    See you down under.

    Sraar, Mia, Fenny en Bart

  • 29 Oktober 2011 - 16:39

    Ineke.:

    Hey Anita, wat maak je toch een geweldige reis en wat zie je ontzettend veel mooie dingen. Ik vind het zo leuk om je te volgen.
    Heel veel succes en plezier.

    XXX Ineke.

  • 29 Oktober 2011 - 20:51

    Marij :

    Hoi anita

    Wat leuk om je zo te volgen !! Echt super om te lezen wat je zo allemaal meemaakt daar .... Zou zo willen ruilen !!!! Ben wel benieuwd naar je foto's ... Kan de link niet openen helaas !!
    Geniet ze daar aan de andere kant van de wereld en ik verheug me op je volgende verslag !!

    Groetjes Marij

  • 30 Oktober 2011 - 09:30

    Liesbeth:

    Det van det euversteake det heb ik nou auk altied as ik in ein land bin woa ze links rieje..
    Leuk un te leaze en te volge diene blog!
    Amuseer dich nog..

  • 30 Oktober 2011 - 18:32

    Mam En Pap:

    Hoi anita fijn te lezen dat het goed gaat echt fijne foto s geniet van je reis het is eeder voor bij als je denkt

  • 02 November 2011 - 10:08

    Jose En Albert:

    je geniet er goed van. Lijkt me geweldig om daar te duiken. Mooie belefenissen die je meemaakt. Engels rijden heeft voor mijn hier in zuid afrika wel soms een vreemde ervaring. aan de verkeerde kant in de auto gaan zitten waardoor je het stuur mist :)
    Groetjes

  • 06 November 2011 - 18:15

    May :

    Hoi Anita
    ik ken Coral Bay alleen van Cyprus!! Ik lees dat je wel van vissen houdt als die niet op je bord liggen..:-)).
    Mooie foto's.

    groetjes oet Zaerum,

    May

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 33178

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2011 - 27 Februari 2012

5 maanden naar Australië en NZ

Landen bezocht: