Weer terug in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita - WaarBenJij.nu Weer terug in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita - WaarBenJij.nu

Weer terug in Australie

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

weer bedankt voor jullie ontzettend leuke reacties. Blijf dat ook vooral doen, ook al ben ik over 32 dagen al weer in Nederland zegt deze website.... Snif snif.... Alhoewel ik er naar uitkijk om iedereen weer te zien, bevalt het leventje hier mij eigenlijk nog steeds wel.

Ik wilde eigenlijk direct beginnen met de Australian Open, maar ik MOET toch echt iets over Christchurch schrijven. Deze stad (of wat er nog van over is) heeft misschien nog meer indruk op me gemaakt dan de bouwput bij de Twin towers in New York. Het was heel raar. Het hele centrum is gesloten, daardoor ook weinig gezelligheid en weinig leven op straat. Veel gebouwen die nog overeind staan, maar wat ze ermee gaan doen???? Je ziet de scheuren overal, links en rechts zijn gebouwen met de vloer gelijk gemaakt en om andere staan gewoon nog een paar dranghekjes alsof het gisteren is gebeurd. Heel bizar. Gelukkig heb ik geen aardbeving of naschokken gevoeld toen ik daar was en ik was dan ook blij dat ik midden in de nacht naar het vliegveld ging.

Ik zou met Virgin Blue vliegen en hoopte dat de vlucht eigenlijk weer door Air New Zealand uitgevoerd zou worden, alleen al vanwege dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=RWhHpjZfTik
Meer zeg ik er niet over, maar helaas vloog ik gewoon met Virgin Blue naar Melbourne. Daar aangekomen weer naar het oude bekende hostel gegaan, slaap ik daar toch bij een vrouw op de kamer die ik in december daar ook al had ontmoet. Het mens was knettergek, maar wat heb ik er mee gelachen. Eerste dag wat eten gekocht en met Anna en David (mijn Zweedse vrienden die ik in Alice Springs heb leren kennen) wat zitten mailen om samen naar het tennis te gaan. Ook samen met Lisa (waarmee ik in NZ lang heb samen gereisd) een drankje gedaan op Federation Square, ongetwijfeld mijn meest favoriete pleintje van deze vakantie! En wat was het warm! Poeh ik wilde graag zon en die kreeg ik ook.... Heb nog een paar graadjes naar NL gestuurd, maar het meeste is in Melbourne blijven hangen de afgelopen week.

Ik vrees dat het nu een beetje saai gaat worden voor de mensen die niet van tennis houden, maar dan nu mijn weekje Australian Open! De eerste dag met Anna en David afgesproken. We hadden een groundpass voor 5 dagen wat betekende dat we overal konden kijken, behalve in de grote stadions (Rod Laver en Hisense Arena). In de eerste week heb je dus ook veel kans om 'grote' tennissers op de andere banen te zien. De veiligheidscontrole stelt niks voor. Waar je bij ons amper iets mee mag nemen, kon je hier flessen drinken, appels of wat dan ook mee naar binnen sjouwen, zolang het maar geen glas of alcohol was. Gelukkig Anna en David in de menigte ontmoet en op naar Margaret Court Arena. Dat is een stadion waar zo'n 6000 mensen in kunnen. We waren er nog getuige van hoe Schiavone (geplaatste speelster) er al in de tweede ronde van het tournooi uitgekegeld werd door haar Italiaanse landgenote Oprandi. Maar we kwamen voor de partij van Isner tegen Nalbandian. En daar hadden we een wedstrijd uitgekozen zeg..... 4 uur en 41 minuten op hetzelfde stoeltje in de zon weg zitten smelten maar een prachtige wedstrijd gezien die uiteindelijk in de vijfde set met 10-8 werd gewonnen door Isner. Ook al waren we voor Nalbandian, op een gegeven moment waren Anna en ik zo blij dat de wedstrijd afgelopen was, want we hadden al 2,5 uur honger. Maar we wilden het stadion niet meer verlaten, anders kwamen we er niet meer in. En het was een ontzettend spannende wedstrijd. Mijn Zweedse vrienden zijn meestal van het nogal lang uitslapen en ik absoluut niet, dus de tweede dag was ik op tijd in Melbourne Park om de wedstrijd van Kraijcek op groot scherm te kijken aangezien deze in een van de stadions gespeeld werd. Daarna heb ik nog de wedstrijd van Ferrer (nr. 5 geplaatst) tegen Ryan Sweeting gezien. Het was wederom ontzettend warm en die zon put je ongelooflijk uit. Gelukkig waren we deze keer wel voorbereid op alle omstandigheden en waren we goed voorzien van een natje en een droogje. Na deze wedstrijd nog wat kleine partijtjes geziene en op tijd terug gegaan naar het hostel om daar 's avonds Roddick tegen Hewitt te kijken. Dag 3 hadden we op tijd afgesproken, omdat Hewitt zou spelen. We dachten dat als we op tijd zouden zijn, we zouden kunnen blijven zitten in showcourt 2 en dan maar wachten totdat Hewitt de baan op kwam. Helaas waren we niet de enigen die dat dachten:(. Na 2 uur voor de poort te hebben gestaan van het stadion waren we amper wat opgeschoten. Gelukkig was het wel bewolkt. Omdat we zeker wisten dat we nooit het stadion inkwamen, zijn we naar een andere baan gegaan waar we Berdych tegen Anderson hebben zien spelen en aansluitend een dubbelspel waar een Zweed aan deelnam. Ondertussen hadden ze de wedstrijd van Hewitt stiekem verplaatst naar een ander stadion! Oef zijn wij blij dat we daar niet nog langer hebben staan wachten!!! Maar goed, van deze dag hadden we geleerd, dus stonden we op de vierde dag om 10 uur bij de poort van Melbourne Park. We wilden een goede plaats in Margaret Court Arena want er stonden een aantal leuke wedstrijden op het programma. De oudjes tennisden ook en wat hebben we gelachen. Rennen ging hun niet meer altijd even goed af, maar wat hadden Leconte en Forget een aantal goede grappen. De tranen biggelden over onze wangen gedurende de hele wedstrijd. Daarna maakte Makarova gehakt van Zvonareva (later heeft zij ook nog van Williams gewonnen). En weer een goede wedstrijd volgde: Gasquet tegen Tipsarevic. Hier hadden we meer van verwacht, maar Tipsarevic had zijn dag niet. Toen kwam de verrassing van de dag: Kukushkin schakelde Monfils uit. De wedstrijd was niet om aan te zien. Wat een drama en toneelspelerij van Monfils. Toch kreeg hij het hele publiek mee (behalve Anna en mij?). Wij zijn van ergernis na de derde set weggegaan omdat we het niet meer konden aanzien en zijn op het scherm naar een andere wedstrijd gaan kijken. Gelukkig heeft Monfils alsnog verloren. De vijfde dag ben ik alleen gegaan. Omdat er steeds minder wedstrijden in het enkelspel waren, waren de beste wedstrijden in de stadions. Nog een dubbelspel gezien en aansluitend Navratilova en Hingis in een Legends Double aan het werk gezien. Die Navratilova rent nog als een 18 jarige over het veld. Niet normaal wat een conditie. 's avonds ben ik met Anna en David weer naar Federation Square gegaan en hebben we gepicknickt en naar Federer tegen Tomic gekeken. De laatste dag was eigenlijk het beste. Ook al had ik me best goed georienteerd, het lukte me steeds niet om op de oefenbanen grote spelers aan het werk te zien. Ik weer vroeg naar Melbourne Park en ze kwamen allemaal even trainen of een warming up doen achter elkaar: Azarenka, Williams, Nadal, Murray en Sharapova. En helaas Djokovic net gemist! Want ik had een kaartje voor de Hisense Arena voor die dag. Was wel leuk, maar minder gezellig. Had namelijk geen buren in het stadion. Verrassend versloeg Nishikori Tsonga, leuke wedstrijd dat wel. Ferrer liet Gasquet alle hoeken van de baan zien en toen zat mijn Australian Open er op. Ow nee, ben toch nog even naar de oefenbanen gelopen om te zien of daar nog wat loos was, maar helaas. 's avonds weer met Anna en David op Federation Square naar Djokovic tegen Hewitt gekeken en afscheid genomen, maar we hebben afgesproken elkaar komende zomer ergens te ontmoeten (in Falun of Venlo). Ik heb de wedstrijd niet meer afgekeken aangezien ik total loss was en mijn tas nog moest pakken omdat ik de volgende dag naar Sydney zou vliegen.

Dat was ook weer zoiets amateuristisch..... Ik op tijd naar het vliegveld, lukte het inchecken aan de kiosk niet. Ik in een meterslange rij gaan staan die voor geen meter opschoot. Kreeg het al een beetje benauwd of ik het wel zou halen. Kom ik bij die balie, zegt die vrouw: de vlucht naar Auckland is niet aan deze balie. Ik dacht: beter lezen muts want ik vlieg naar Sydney. Zij checken in de computer en zegt tegen mij: weet u eigenlijk dat uw vlucht verplaatst is? Ik had geen mailtje niks gehad, dus wist van niks. Bleek mijn vlucht over 30 minuten te vertrekken. Dus zoef naar de controle voor de handbagage, had het vliegtuig 30 minuten vertraging.... Ahhhhhhh...... Waardeloze maatschappij dat Virgin Blue en dom grondpersoneel. Maar goed ben dus nu in Sydney. Mijn eerste dag heeft het enorm geregend, dus dat gaf me een goede gelegenheid om een plan te maken en om bij te slapen want dat had ik echt nodig! Gisteren een beetje rondgewandeld en aan het verdere plan voor de komende maand gewerkt (aangezien het pijpestelen regende). Nu even dit verslagje schrijven en dan zo naar buiten want het is Australia Day (vergelijk het met koninginnedag???). Vanavond vuurwerk en veel bootjes in de harbour.

Ik blijf nog een aantal dagen in Sydney, waarna ik naar Byron Bay ga. Van daaruit ga ik naar Noosa en door naar Fraser Island en de Steve Irwin Zoo. Dan terug naar Brisbane en op 16 februari vlieg ik voor een week naar Fiji (met de vastelaovend dus)!!!! Op 27 februari zal ik dan op Belgische bodem landen.

De link inclusief foto's van dolfijnen hadden jullie nog tegoegd:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2577920087168.2119856.1229340392&type=3&l=8023435a45

En dit is de link voor de Australian Open foto's:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2658266975790.2121539.1229340392&type=1&l=5d447ffc61

En nu op naar het Opera House en de Harbour Bridge en tot over een maandje in NL!

Groetjes,

Anita

  • 26 Januari 2012 - 20:01

    Ilse & Marcel:

    He Anita,
    Mooi verhaal weer. Wat een tennisavonturen, lijkt ons leuk om live bij zo'n groot toernooi als de Aussie Open te zijn!
    Thanks nog voor de tip van bookme.co.nz trouwens! Hebben we al wat voordeel van gehad.
    Geniet nog van de oostkust!

    Groetjes uit NZ,
    Ilse & Marcel

  • 28 Januari 2012 - 08:01

    Anita W:

    Ha dich!

    Wat makse toch vuul mei zeg!!! Super! Geniet nog maar flink, d'n tied vlueg! want veur se ut wets is ut alweer veurbeej!

    Vanaaf vandaag barst ut hofkapel seizoen weer los, ik zal dich misse huur!
    Auk de vastelaovend zelf mot ik dit jaor zonder dich viere... Wie geisse det goodmake?! (reisje van de hk?) Geintje... Geniet maar van dien avontuur en we zeen os eind februari!

    Leefs Anita & Flip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 33109

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2011 - 27 Februari 2012

5 maanden naar Australië en NZ

Landen bezocht: