Gearriveerd - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anita - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anita - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 Oktober 2011 | Australië, Darwin

Zo, daar ben ik dan eindelijk in Darwin. Na een lange vlucht met een stop van 6 uur in Singapore (wat een geweldig vliegveld is om je 6 uur te vermaken!), kwam ik aan in Darwin. Had overigens een leuke buurvrouw uit NZ waarmee ik heel Singapore Changi Airport heb rondgewandeld. Wat een orde en rust daar. Toen we in Darwin aankwamen, was ik lichtelijk ongerust of mijn tas aan was gekomen aangezien ik die tussendoor nergens op hoefde te pikken en of ik dus door de douane zou komen zonder een print van mijn visum. Nou zo snel als het daar ging, daar kunnen ze bij ons nog wat van leren. Ik plukte mijn tas direct van de bagageband, liep bijna fluitend langs de douane en na wat gesnuffel door een hond stond ik al buiten. Met de airport shuttle stond ik in 15 minuten bij mijn hostel. Tja en toen......

Hek gesloten, maar had een code zodat ik binnen kon. Het was zelfs 's nachts ontzettend warm, zeg maar gewoon heerlijk, behalve als je met al dat spul moet slepen. Ik me op een ligstoel bij het zwembad neergezet en het leven van een backpacker eens goed bekeken. Mijn kamer was pas rond de middag klaar, dus ik moest me een beetje behelpen tot die tijd. Het ontbijt werd klaar gezet. En toen begon het: iedereen die kwam eten, pakte me toch een boel. Cornflakes, boterhammen, jus d' orange, koffie, thee, fruit enz.... Maar al snel ging er een lampje branden: het is natuurlijk gratis! Dus dat betekent zoveel mogelijk eten, dan hoef je de rest van de dag minder in te slaan. Aldus het leven van de backpacker. Er zijn ontzettend veel duitsers in het hostel, die allemaal aan elkaar plakken. Al snel kwam ik aan de praat met de Duitse Suzanne, die dat maar niks vond. Zij ging op weg naar de stad en ze heeft me het e.e.a. laten zien. De dag een beetje doorgehobbeld met naar de supermarkt gaan, beetje wandelen totdat ik op mijn kamer kon. 's Avonds op tijd gaan slapen, maar lag toch vanaf 3 uur weer wakker. Oh ja, het tijdsverschil op dit moment is 7,5 uur.

Vandaag ben ik al naar het strand geweest. Het is een stuk zee dat afgezet is en waar je veilig kunt zwemmen zonder kwallen en andere beesten. Erg helder water en zo zout dat je blijft drijven. Straks dus weer even terug!. Daarnaast heb ik ook een Australische SIM-kaart gekocht. Mijn NLse telefoonnummer is dus vanaf vandaag niet meer in gebruik tot ik weer terug ben in NL. Mijn nieuwe telefoonnummer is als het goed is +61420204521. Met deze SIM-kaart kan ik ook onbeperkt op facebook, dus dat maakt het berichtjes sturen erg eenvoudig. Voor wie nog niet op facebook zit, meld je dus snel aan en voeg me toe! Ook zal ik af en toe op skype te vinden zijn als er gratis internet in de buurt is, zoals hier in de bieb van Darwin. Mijn skypenaam is a.mandic. Daarnaast blijft Whatsapp als het goed is ook in de lucht.

Voor maandag heb ik een 3 daagse trip naar Kakadu NP geboekt met een 4WD en daarna ben ik van plan om door te reizen naar Broome. Had een paar Fransen ontmoet die hetzelfde tripje gingen doen met de auto, maar die spraken zo slecht Engels en onderling alleen maar Frans, dat me dat niet gezellig leek. En laat ik nu ook nog een hekel hebben aan die taal..... Ga nu even uitzoeken hoe ik in Broome kan komen. Met de bus is het 26 uur tuffen, maar heb gehoord dat je ook goedkoop kunt vliegen. Morgenavond ga ik naar een grote markt hier en vanavond denk ik nog rugby kijken. Australie speelt de kwartfinale tegen Zuid-Afrika. Dit zijn de toplanden samen NZ. Dus als ze winnen zal het wel groot feest zijn.

Tot zover een korte update uit een zeer zonnig Darwin!

Gr. Anita

  • 08 Oktober 2011 - 07:09

    Malou:

    Heej anita, goed om te horen dat je heelhuids bent aangekomen. Zeker gezien het feit er bij de douane een hond moest snuffelen, hahaha. Volgens mij ben jij zo gewend aan het leven van een backpacker. Geniet er maar lekker van, dan genieten wij hier van je verhalen. Veel plezier!!!
    Leefs Malou en unne lekkere (naate) knoevel van Eef

  • 08 Oktober 2011 - 08:56

    José B:

    Hoi anita,
    Was al bijna vergeten dat het zo snel al ging. aan het backpackersleven zal je vanzelf wel wennen ja. Darwin... ja dat is een lekker warme/vochtige start :) Begint je reis goed in kakadu, mooie natuur en wildlife. Ben benieuwd naar je verhalen, en wat je allemaal gaat ien daar. Geniet ervan! Ik wacht in spanning af o pje volgende verhaal.

    groetjes

  • 08 Oktober 2011 - 09:26

    Rianne:

    Wil je Anita bellen of sms-en, toets je in: 006142xxxxx. Heb ik ff opgezocht...

  • 08 Oktober 2011 - 09:42

    Rieneke:

    He Anita,
    Super om te lezen, krijg er al helemaal zin in!Waarschijnlijk sta ik over 2 maanden ook zo ' verloren' in een hostel;)Ben heel benieuwd!Hoe reis jij het stuk tussen adelaide en Alice springs?met de trein?Zag een blauwe lijn op je kaartje..;)Heeel veel plezier!!!x

  • 08 Oktober 2011 - 09:50

    Rianne:

    Poging 1 en 2: sms-en mislukt. José of Janneke: Weten jullie hoe het wel werkt?

  • 08 Oktober 2011 - 10:23

    Rianne:

    Gelukt! Geen '00', maar een '+' intoetsen (wist niet dat dat een verschil was). Dus +61420204521 (Precies zoals het er dus al stond, ahum). Mij is het net gelukt.

  • 08 Oktober 2011 - 10:26

    Marijn:

    Hoi Anita!
    Leuk om je eerste avonturen al te kunnen lezen! Op naar meer ... Geniet van al het moois daar!!!
    Groetjes Marijn

  • 08 Oktober 2011 - 14:42

    Marlie Sanders:

    Ha Packpacker,

    Daar ben je dan aan de andere kant van de wereld. Als ik je enthousiaste verslag lees kan het niet meer stuk lijkt me. Ik volg je reis met interesse.
    Veel plezier in Kakadu.


  • 08 Oktober 2011 - 16:24

    Mam En Pap:

    heei anita goed om te hooren dat alles goed is gegaan met reizen en dat je rugzak niet zoek is geraakt geniet er maar van

  • 08 Oktober 2011 - 21:04

    Alie En Aart:

    Hallo Anita.

    Je bent goed aangekomen in Darwin,een geweldige stad,gezellig die barretjes vooal die op de hoek schotsebar geweldig daar ik wou dat ik er was. Wij gaan je zeker volgen hoor Kakadu NP is schitterend.
    Er rijden speciale bussen naar broome grahound heten die dacht kost heel weinig en rijden als gekken door.
    Nog veel plezier en je hoort nog van ons gr alie en aart

  • 09 Oktober 2011 - 11:04

    Sandra Gommans:

    Yo Anita, Klinkt als een goije reis en goije aankomst. Geneet van alles wasse zuus en zeker van ut weer.
    X San ps. Appartement nog in goede staat ;)

  • 09 Oktober 2011 - 13:11

    Rutger Kort:

    Ha Anita,
    good um te heure det se good bis aangekomme met alles drop en dr aan!
    Noow is ut groete avontuur ech begonne. En al unne kangeroe gezeen;-))?
    Geneet ouk van het heerlike weer beej os reagent ut de ganse tied.
    Veul plezeer! Rutger, Marielle en kus van Julie!

  • 09 Oktober 2011 - 13:34

    Marjo Jenneskens:

    Heey Anita,
    Wat een spannend avontuur, leuk om je verhaal te lezen.
    Maar hopen dat Australie wint! Zijn wel enge mannen die er meedoen!!!

    Groetjes uit het regenachtige Hegelsom!

  • 09 Oktober 2011 - 20:11

    Lobke:

    Ha....

    Meiste hadde we al via de whatsapp vernaome. Leuk um allemaol te leaze!

    Zeggen allein maar geneet dr van en kieken oet noar dien volgende verhaol!
    PS Whatsappje op ziene tied meug auk wal!!!!

    Grusse en un kus van Roosje

    Marc en Lobke

  • 10 Oktober 2011 - 11:27

    Ineke Van Lieshout:

    He Anita,

    Alles goed met je lees ik, wat geweldig die reis. Heel goed van jou hoor ik zou het niet durven maar ja we zijn wel op dezelfde dag jarig maar ik ben zo verschrikkelijk veel ouder dus dat is niets voor mij. Spannend hoor. Fijn dat alles zo goed gaat, je zult wel heel veel verschillende vrienden en reisgenoten krijgen en heel erg veel en verschillende dingen zien. Ik vind het heel leuk om je te volgen. Ik kijk weer uit naar het volgende reisbericht.
    Een hele goeie en fijn reis nog en doe voorzichtig maar dat zal wel lukken, je hebt al zoveel ondernomen.
    Liefs. Ineke xxx

  • 10 Oktober 2011 - 17:58

    Sjaak Berden:

    Hee Anita,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Wist je trouwens dat Wesley van Rosmalen en Janneke ook in Australie zijn. Zij zitten in Queensland. Veel plezier met al je reizen aldaar!

    Grtz,
    Sjaak

  • 10 Oktober 2011 - 19:32

    Lonneke:

    Ha Anita! Daar zit je dan opeens in Australie...! Heel veel plezier en geniet ervan. groetjes, Lonneke

  • 11 Oktober 2011 - 18:02

    Wendy:

    Hier dan eindelijk een berichtje van mij. Ik lees je verhalen nu pas, want onze pc was gecrashd. Wat fijn dat je goed bent aangekomen en dat je zo door de douane kon!
    Veel plezier daar lekker in het zonnetje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 33169

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2011 - 27 Februari 2012

5 maanden naar Australië en NZ

Landen bezocht: