Update vanuit NZ - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Anita - WaarBenJij.nu Update vanuit NZ - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Anita - WaarBenJij.nu

Update vanuit NZ

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 December 2011 | Nieuw Zeeland, National Park

Hoi allemaal,

Ik was gebleven bij Paihia in the Bay of Islands. Daar kan ik heel kort over zijn: het heeft veel geregend, dus niet meer gedaan dan boeken lezen, puzzelen, kaarten en tv kijken. In Auckland nachtje geslapen en toen op de Stray bus gestapt die me naar alle mooie plekjes brengt. Ook over die eerste week kan ik vrij kort zijn: regen, regen en regen. Daardoor waren en links en rechts een aantal overstromingen en konden veel activiteiten niet doorgaan helaas. Dus geen kayakken, niet abseilen in grotten, geen boottochtje enz.

Dus weer veel gelezen en vooral veel gelachen. Want we hadden een erg leuke en gezellige groep en een goede gids. Dus ondanks het zeer slechte weer heb ik me goed vermaakt. Ik zat er aan te denken om zelfs eerder terug te gaan naar Australie of om naar Fiji te vluchten, maar sinds de laatste drie dagen is het weer veel beter, dus ik blijf maar even. Want als de zon schijnt, is het hier ontzettend mooi! In Maketu hebben we een traditioneel Maori diner gehad en werd er voor ons een Poi dans en de Haka opgevoerd. Daarna was het aan ons om dit te leren. Was echt leuk om te doen. Tevens zijn we in Roturua geweest. Dit dorpje staat bekend om zijn geothermische grond, ofwel geisers en veel stoom uit de grond. Daarna zijn we doorgegaan naar Taupo, waar een erg mooi meer is. Beetje rondgewandeld en gezellig wat gedronken in het hostel. Daar hadden ze lekker bier dat op half um leek. Jammie;)! Vervolgens zijn we bij de Blue Duck Lodge geweest. Dit is bijna niet te beschrijven hoe mooi het was (en is ook niet op de foto's te zien). Daar kregen we uitleg over wat ze op farm (9000 hectare groot) doen. Erg indrukwekkend, vooral toen we de foto's zagen van een wild zwijn dat ze recentelijk nog hadden afgeschoten. Dit om de Blue Duck (zeldzame en beschermde eendsoort) te beschermen. Hierna hadden we de mogelijkheid om deel te nemen aan verschillende activiteiten. Ik ben meegegaan met de Eco Warrior tour. Klinkt heel duf, maar was het niet. We hebben gekayakt tussen een aantal steile rotswanden en watervallen, zijn met een 4WD buggy naar het dak van de wereld gereden tussen alle koeien en schapen en genoten van het uitzicht. De modder zat overal, maar we hebben heel veel lol gehad. 's Avonds hadden we het geluk dat wij in de honeymoon suite met 4 sliepen: dit was een hutje iets hoger op een bergje, afgelegen van de andere lodge (zie ook foto's). Het was een geweldige locatie met eindelijk mooi weer! Daarna zijn we naar National Park gegaan, waar je de beroemde Tongariro Crossing kunt lopen. Het hostel is geweldig, hebben met 4 meiden een mini appartementje met eigen badkamer (zonder stapelbedden). In de tuin staan jacuzzi's en we hebben een geweldig uitzicht. We blijven hier dan met een aantal personen drie nachten voordat we weer verder reizen. Of ik de Tongariro Crossing nog ga lopen is nog de vraag: een aantal hebben hem gisteren gelopen en kwamen helemaal dood terug. Ik twijfel dus nog een beetje. Dit was weer een verhaal van de hak op de tak, hoop dat jullie er een beetje een touw aan vast kunnen knopen;). Ik ga nu lekker buiten in het zonnetje zitten en wachten tot mijn was droog is.

Ik wens iedereen een hele fijne kerst en een goed 2012!

Voor de foto's van NZ, zie deze link:

Gr. Anita

• 21 December 2011 - 06:24

Jose En Albert:

Ha Anita, het verhaal klinkt minder enthousiast, maar de foto's zijn geweldig. Wat een variatie. We hopen dat het weer wat beter voor je zal worden, dan ziet alles er ook NOG mooier uit.
    Jij ook heel mooie kerstdagen en alles wat wenselijk is voor 2012 (wat zou dat na deze reis nog kunnen zijn :)
    Geniet er van.
    Groetjes

Jose en Albert

• 21 December 2011 - 10:24

Ineke:

Hey Anita,

Wat heb ik weer genoten van je verhalen, jammer dat het veel geregend heeft, maar na regen komt zonneschijn en dat was bij jou ook het geval.
    Wat leuk dat je Maartje ontmoet hebt en lekker bijgekletst bent.
    Ik wens jou ook hele fijne kerstdagen en een supergoed en gezond 2012.
    Tot het volgende reisverslag.
    Liefs.
    Ineke XXXXX

• 21 December 2011 - 10:27

Mieke:

Leuk om te lezen! Die jacuzzi's kom je in NZ nog wel vaker tegen....erg fijn :-)
    Ben benieuwd of je de Tongariro Crossing gaat lopen. Wij hadden toen enorm slecht weer, maar heb t toch gedaan. Vooral het eerste stuk is bikkelen, daarna gaat t wat gemakkelijker... Als het weer goed is, is het zeker de moeite waard!
    Veel plezier in ieder geval! X

• 21 December 2011 - 12:05

Sylvia:

Goh, het gaat je goed :D Je drinkt zelfs half um ;)

Fijne Feestdagen en een geweldig 2012! Ik heb nu vakantie en ben het kerstmenu samen aan t stellen.. Wat doe jij met Kerst?

• 21 December 2011 - 17:31

José B:

Hoi Anita!
    jammer van het slechte weer. En JA doe zeker de tongariro crossing één van de top 10 dagwandelingen van de wereld! en dat is niet zo maar, super mooi! Inderdaad het is geen easy walk, maar dood ga je niet hoor, want het is niet bepaald vlak.;) maar zoooo bijzonder! Fijne feestdagen!
    Gr. josé

• 21 December 2011 - 19:52

Silvia:

mooie foto's zelfs een cowboy in actie haha. geniet nog maar van het redelijke weer daar want hier is het koud.

gr. silvia

• 22 December 2011 - 04:27

Anita:

Vandaag hebben we heerlijk in de zon gezeten met uitzicht op Mount Doom, ook bekend van Lord of the Rings. Heerlijk genieten! En de voorspelling voor de komende paar dagen blijft goed! Doei!

• 22 December 2011 - 08:02

Olga En Jeroen:

Fijne feestdagen dagen ook in NZ!!

• 22 December 2011 - 13:01

Annie En Wim:

Nou Anita de foto's zijn geweldig, jammer dat het weer niet mee werkt.
    Wij wensen jouw in elk geval een hele fijne kerst en een gelukkig Nieuwjaar.

• 22 December 2011 - 15:38

Selma:

Wij zijn pas nog naar een tentoonstelling geweest over de maori's. Zeer indrukwekkend om dat dan in eigen land te zien, zoals jij nu.
    Geniet van NZ en vooral van 't mooie weer.
    Groetjes

• 23 December 2011 - 12:35

Mia:

Ha Anita

Jammer zeg, die regen. En wij hebben ook ervaren: als het down under regent, dan REGENT het. Daar stelt dat miezertje in Nederland niets bij voor.
    Maar fijn, dat je nu beter weer hebt.
    En, ondanks de regen, je ziet veel en maakt veel mee. Dat neemt niemand je meer af.
    Geniet van de Kerstdagen in de zomer (heel apart gevoel, wah). Tot volgend jaar.
    Mia, Sraar, Bart en Fenny

• 23 December 2011 - 17:37

Sandra:

He Anita,
    Niej Zieland zuut dr huul moei oet! En de bevolking is lachwekkend haha. Geneet van ut moeie weer det geit komme en ik winst dich hiele fijne zonnige feestdaag en unne sjoene roetsj!

Xxx Sandra
    & Rik

• 24 December 2011 - 19:13

Mam En Pap:

ha anita ik lees dat het allemaal oke is daar en geniet maar van het zonnetje We wensen je een fijne kerst en een super tof 2012

• 28 December 2011 - 18:24

Bertie Jacobs:

Hoy Anita,
    Een reactie vanuit America. Ik lees al je verhalen en geniet er wel van.Ook heb ik voor jouw een krantenknipsel over dat paard dat in Melbourne heeft gewonnen.Je maakt wel erg veel mee, maar ik lees ook dat je best nogal wat regen hebt, dat is natuurlijk wel jammer. Maar dat laat je de pret toch niet drukken??? Anita bij deze wens ik jouw een héeeeeeeeeeeel gezellig uiteinde en een héeeeeeeeeeeel goed 2012. Heel veeel groeten van Bertie en tot in Horst maar weer.