Soms loopt niet alles volgens plan... - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Anita - WaarBenJij.nu Soms loopt niet alles volgens plan... - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Anita - WaarBenJij.nu

Soms loopt niet alles volgens plan...

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

22 Oktober 2011 | Australië, Coral Bay

Hoi allemaal!

Plannen zijn er als backpacker om gewijzigd te worden. Het ene moment sta je te koken en wordt je uitgenodigd om ergens anders te eten (en dat vind ik niet erg zolang het maar geen vis is), het andere moment ontmoet je weer nieuwe mensen. Kortom: vaak loopt niets zoals je van plan was. Eenmaal aangekomen in Broome was de buschauffeur zo aardig om me met al mijn bepakking recht voor mijn hostel af te zetten. Daar aangekomen bleek ook hier niet veel te doen te zijn, ook vanwege de start van het regenseizoen. Welke regen vraag ik me nog steeds af, nog geen druppel gezien in die 2 weken dat ik hier ben. Het voordeel daarvan is dat de stranden niet zo druk bevolkt zijn, zoals wij dat op een zonnige dag kennen in Nederland. Broome staat bekend om zijn strand (Cable Beach), het behoort tot de mooiste ter wereld. En er was een mooie zonsondergang.

De eerste avond op het strand kwam ik Jacqueline en Johannes tegen, jawel weer twee duitsers die ook met de Greyhound van Darwin naar Broome waren gereisd. Maar het klikte goed en we hebben een ontzettend leuke tijd gehad in Broome. Na het bekijken van de zonsondergang werd ik uitgenodigd om te komen eten bij hun hostel. En vervolgens hebben we dat maar iedere avond gedaan. Johannes was dan ook een goede kok! Helaas moet je van die mensen ook weer afscheid nemen, maar ik tref Jacqueline wellicht een van de komende dagen in Coral Bay en beiden ook weer in Perth gelukkig! Ook had ik iemand op het strand ontmoet die met een auto naar Perth wilde gaan. Ofwel met een relocation car. Dat betekent eigenlijk dat je in een bepaalde periode een auto van een autoverhuurbedrijf naar een andere plaats moet brengen voor een prikkie. Dat leek ons allebei wel wat. We hadden een deal en konden vertrekken. Van Broome naar Coral Bay was het ongeveer 1300 km. Dat zouden we dus niet redden in een dag, dus de eerste nacht zouden we ergens kamperen. Hij had het idee om langs de snelweg te kamperen. Het tentje bleek zo klein, dat ik me toch iets veiliger voelde in de auto aangezien mijn reisgenoot het wel erg vaak over zijn ex-vriendin had en af en toe rare opmerkingen maakte. Voor de rest zijn we die eerste nacht goed doorgekomen. Het autorijden aan de linkerkant valt overigens ontzettend mee. Rotondes zijn wel erg vreemd, maar we zijn door de meest mooie landschappen gecrosst, weer met veel dode beestjes langs de weg:(

De tweede dag zijn we naar Exmouth gereden. Ik besef me dat ik ongelooflijk veel te vertellen heb, maar weer om een lang verhaal kort te maken: we hadden een aardige kamergenote die graag met ons mee wilde reizen. Dat zagen we beiden wel zitten, scheelde ook weer in de kosten. Dus ze ging mee van Exmouth naar Coral Bay. Daar aangekomen in een hostel gingen ze laat op de avond naar het strand en toen ik terugkwam van het ontbijt, lagen ze bij elkaar in bed. Ze bleken elkaar dus meer dan leuk te vinden. Ik had dus geen zin meer om verder te reizen met hun, aangezien hij ondanks onze deal om in hostels te slapen, ook geld wilde sparen en weer langs de weg wilde kamperen. Kortom: ik ben in het mooie Coral Bay gebleven en hij is met haar verder gereisd gelukkig. Terwijl ik ging ontbijten, kwam ik weer iemand tegen die ik eerder in de bus had ontmoet, Beate uit Aken, weer Duitsland.... Wel erg gezellig. Waarschijnlijk reizen we nu ook samen verder met de Greyhound naar Perth.

Coral Bay heeft niet voor niets deze naam. Maar naast mooie koraalriffen, heb ik vandaag ook al grote roggen gespot terwijl ik met mijn enkels in het water stond. Echt ontzettend mooi. Morgen ga ik snorkelen met schildpadden en het schijnt ook erg gemakkelijk te zijn om haaien en dolfijnen te spotten. Heb er ontzettend veel zin in! Maandag gaan we waarschijnlijk over het strand naar een baai lopen waar veel haaien zitten. Foto's zullen z.s.m. volgen, maar kan deze helaas hier niet uploaden.

En @Elke: ik heb nog meer wildlife gezien. Kwam gisteren bij het hostel een 5 tot 6 meter lange goanna tegen.... Zoek maar eens op op google. Ze zijn zo ongevaarlijk, maar als zij je niet mogen, rennen ze tegen je op en kunnen ze je goed verwonden met hun scherpe klauwen. Zoek maar eens op op google;)! En dan ben ik alle vogels, hagedissen, schapen, kangoeroes, emu's en de rest van de beesten nog vergeten!

Eigenlijk dus wel veel nieuws, maar niet zoveel gedaan. Heb trouwens ook kaartjes voor de Australian Open gekocht! En heb ik al gezegd dat het zo'n mooi weer is hier (nog steeds);)? Kan het helaas niet vaak genoeg zeggen, haha. Verder naar het zuiden zal het wat frisser worden (20-25 graden), maar even afkoelen is ook wel heerlijk voordat ik half november naar Alice Springs vlieg.

Hoop de volgende keer wat meer spannends ondernomen te hebben en mooie foto's te kunnen updaten! En oh ja: wie mij een whatsapp, mail of sms heeft gestuurd: no worries! Zal ze lezen als ik weer bereik heb, want heb de afgelopen dagen door dorpjes gereisd waar de Boekend (voor de Limburgers onder ons) een wereldstad bij is;)!

Gr. Anita

  • 22 Oktober 2011 - 13:15

    A3:

    Zo te lezen gaat je goed af daar. En ik ben blij dat je de Boekend eindelijk als wereldstad beschouwd, wel jammer dat je daarvoor eerst naar de andere kant van de wereld moet reizen :)

  • 22 Oktober 2011 - 15:00

    Ha-Ha...:

    Dea letste zin dea duut ut um! ;-)

  • 22 Oktober 2011 - 20:20

    Liesbeth B:

    sorrie ik heit neet ha-ha....

  • 23 Oktober 2011 - 17:07

    Maartje:

    heej anita,

    dus de hebs ut good nao diene zin?! leuk um te leaze. en de hebs weer wat goods gedaon, de bookendse onder os hebbe dr ein good geveul aan euver gahalde...

    hiel vuul plezeer nog en tot ut volgende verhaol & foto's!!!

    Xmaartje

  • 24 Oktober 2011 - 05:50

    Cindy:

    Hey Anita,

    Heerlijk um dien verhoale te leaze! Bin iddere kier weer un bietje jaloers :-)! Have fun en geneet dr van!

    Gr Cin

  • 24 Oktober 2011 - 18:24

    Sraar En Mia:

    Als wij jouw verslagen lezen, duurt het voor ons natuurlijk nog veel te lang. Hoewel... nog 13 dagen vandaag en dan gaan we ook down under.
    We zien elkaar in Melbourne.
    Groetjes
    Sraar en Mia (en Fenny en Bart)

  • 24 Oktober 2011 - 20:39

    Tante Mariet:

    Ha Anita,
    Het klinkt allemaal wel erg goed, dus maar heerlijk verder genieten.
    Tot de volgende verhalen!

  • 26 Oktober 2011 - 10:38

    Sandra Gommans:

    Maohh allemaol die Pruuse.... praotse auk wal ens Ingels daor? The Beach and Turtle verhoale klinke echt VET! De 2 pruuse in ein nest verhaole wat minder maar zo'n dinger huure idd bej ut laeve van ein backpacker. Geneet dr van!
    X San

  • 26 Oktober 2011 - 11:30

    Wendy:

    Ha Aniat,

    wat leuk om alles te lezen. Uiteraad wist ik allang dat de Boekend een wereldstad is!! Daar kan Velden echt niet aan tippen...
    Nou, veel plezier en tot schrijfs!

    X Wendy

  • 26 Oktober 2011 - 16:17

    Mirian :

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Kreeg net een mail van waar ben jij. Nu om mijn oude reisverslagen te bundelen. Maar dat is lang geleden. Misschien iets voor jou als je terug bent. Ik zou mijn wachtwoord niet meer weten; zit nu meer in de bevallingsverhalen. Geen uitbreiding voor de bookend, maar voor boalder . Gr. Mirian

  • 26 Oktober 2011 - 16:17

    Mirian :

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Kreeg net een mail van waar ben jij. Nu om mijn oude reisverslagen te bundelen. Maar dat is lang geleden. Misschien iets voor jou als je terug bent. Ik zou mijn wachtwoord niet meer weten; zit nu meer in de bevallingsverhalen. Geen uitbreiding voor de bookend, maar voor boalder . Gr. Mirian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 33181

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2011 - 27 Februari 2012

5 maanden naar Australië en NZ

Landen bezocht: