Darwin, Kakadu NP en Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Anita - WaarBenJij.nu Darwin, Kakadu NP en Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Anita - WaarBenJij.nu

Darwin, Kakadu NP en Broome

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

16 Oktober 2011 | Australië, Broome

Zo daar ben ik weer. Allereerst ontzettend leuk om alle reacties te lezen hier op deze site, maar ook op facebook! Blijf dat vooral zo doen:)

Om even op een vraag van de familie Kort terug te komen: ja ik heb kangaroes gezien. De eerste lag geplet op de snelweg,daar tuften wij ook nog eens overheen. Vervolgens sprongen er twee vrolijk de weg over en de vierde diende als diner;)
Alhoewel een goede steak me wel lekker lijkt, was dit droog spul dat als een soort van gehakt moest dienen voor op wraps. Wie mij goed kent, weet dus dat ik een hapje heb genomen en vervolgens mijn wrap afgemaakt heb met groente, saus en kaas!

@Sjaak: ja ik heb contact gehad met Wesley voordat hij vertrok, maar waarschijnlijk komen we elkaar niet tegen.

@Wendy: dat zonnetje komt helemaal goed. Ik kan er echt van genieten en al helemaal omdat ik gehoord heb dat bij jullie de eerste autoruiten al schoon hebben moeten krabben! Al was het vandaag op het strand zo warm (en er zijn 0 palmbomen hier) dat ik om half 11 al weer ben vertrokken.

Maar goed. Mijn vorige verhaal eindigde nog met plannen in Darwin. Het rugby heb ik niet gezien. Sterker nog, eigenlijk niet zoveel uitgevoerd daar. De eerste 3 nachten had ik een kamer voor mij alleen, dat was wel luxe. De luchtvochtigheid was zo hoog, dat je van het knipperen met je ogen al begon te zweten. Echt ontzettend klef weer. In het zwembad en op het strand koelde je dan ook niet echt af. Het was die eerste dagen dan ook echt een kwestie van wennen en bijkomen van de lange vliegreis. Daarna begon de tour naar Kakadu NP. Wat was dit super! We hadden een erg leuke groep: Marco uit Italie en zijn vriendin Aurelie, Annes en Christine uit Denemarken, Andi uit Oostenrijk (die had ik ook al ontmoet op het vliegveld in Singapore), Andi uit Duitsland, Andrea uit Italie en de benjamin van de groep Jan uit Duitsland. Ook hier weer dus de Duits sprekenden in de meerderheid. We hadden een goede aboriginal gids.

De eerste dag was het vooral veel rijden, af en toe stoppen voor de benen te strekken en weer verder. De eerste stop was bij Adelaide River, die vol krokodillen zat. Ook wel de jumping crocs genoemd, aangezien ze die met een hengeltje voeren. Wel toeristisch, maar toch mooi omdat wij de enigen waren die zo vroeg op het water waren! Daarna weer verder door mooie landschappen. Uiteindelijk waren we bij een waterval beland, waar je onder heerlijk kon zwemmen. Even later hebben we de waterval beklommen. Met een dikke 35 graden best een uitdaging aangezien het ook stijl omhoog ging. Boven aangekomen werden we beloond met een prachtig uitzicht over Kakadu NP en waren er weer een aantal prive zwembaden. Wat was dat genieten. Na heerlijk te hebben afgekoeld en de zonsondergang te hebben bekeken, zijn we weer naar beneden geklauterd. Beneden aangekomen stond ons een heerlijk diner te wachten en konden we onze tentjes opzetten. Of eigenlijk alleen de binnentent tegen de insecten, want het bleef behoorlijk broeierig die nacht. Slapen onder de sterren, tussen de vele fluitende vogels en vele vliegen:(

De dag erna was het mogelijk nog warmer. Besloten werd om weer wat watervallen te bezoeken. Bij een van die klauterpartijen vond ik het nodig om de rotsen eens van dichterbij te bekijken. Ben dus nu bont en blauw met waarschijnlijk een paar mooie littekens als eeuwige herinnering aan mijn Australie trip (+ de muggen vinden me hier ook lekker). Ik zat deze dag voorin de 4WD, dus goed foto's kunnen maken. Het was ongelooflijk mooi, met 100 km per uur over de gravelwegen racen, kei hard de muziek aan en een hoop lol! Onze gids zag met die 100 km per uur gewoon ook nog dieren zitten 20 meter het bos in. Vol op de rem en dan gewoon een hagedis spotten (foto's volgen). Op de derde dag zijn we nog bij een aboriginal informatie centrum geweest en zijn we langzaam aan weer naar Darwin gegaan. 's avonds hebben we daar nog een drankje gedaan met de groep en moe en voldaan mijn bed opgezocht. De eerste keer in een 4 persoons kamer (allemaal jongens). De dag erna moest ik verhuizen naar een kamer (het bezemhok) met allemaal meiden, maar wat was dat een zooi zeg! Je kunt beter gemixte kamers hebben volgens mij....

Vervolgens weer contact gezocht met de engelse meiden. Ze hadden een auto gekocht. Ik helemaal blij, want we zouden samen reizen naar Broome en misschien ook naar Perth. Het werd voor een grote domper, aangezien toen ze de papieren in orde wilden gaan maken, de auto gestolen bleek te zijn! Dus toen heb ik maar de Greyhound naar Broome geboekt. Dik 26 uur in de bus was enorm afzien. Ook daar kan ik wel een boek over schrijven, maar laten we het er op houden dat wij (europeanen en australiers) toch een klein streepje voor hadden op de aboriginals. Helaas ging er niemand van mijn Kakadu groep naar de westkust. Is wel jammer als je dan weer 'vrienden' achter moet laten, maar dat hoort bij het leven van de backpacker. Dus nu zit ik inmiddels in Broome, dat behoort tot Western Australia. Dat betekent ook weer een andere tijdszone! Het tijdsverschil is nu nog maar 6 uur. Broome heeft een ongelooflijk mooi strand (Cable Beach) en nog steeds lekker weer. Niet zoveel backpackers hier, moet dus nog even uitzoeken hoe ik verder ga richting Perth. Hier zijn ze in afwachting van de start van het regenseizoen, vandaar dat hier weinig te doen is. Komende dagen dus vooral niet te druk maken, relaxen, zwemmen en wandelen over het strand. Het uploaden van foto's op deze website schiet niet echt op, dus staan er een aantal op mijn facebook pagina:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2161492916749.2110866.1229340392&type=1

Groetjes Anita

  • 16 Oktober 2011 - 07:40

    Anita:

    Ha!

    De meiste niejtjes wis ik al, maar det meug de pret neet drukke! Wat hesse ut toch slech dao, met al det chille en die wermte ;-)

    Alle gekheid op n stokje (bin turne aant kieke). Geniet dr van; en we fb, wf en wa'pe!

  • 16 Oktober 2011 - 09:34

    Annelies:

    Ha Anita, schitterend dat je de vele mooie kanten van leven zo intens mag beleven. Ik hoef niet te zeggen dat je er van moet genieten want zo te lezen doe je dat met volle teugen:)
    Ik wens je weer veel plezier en wacht met spanning op je volgende story!
    Dikke kus en pas goed op jezelf.

  • 16 Oktober 2011 - 14:42

    May :

    Hoi Anita,

    Ik lees dat het heel goed met je gaat en dat je volop aan het genieten bent.
    Ga zo door !!!!

    groetjes oet Zaerum

    May

  • 16 Oktober 2011 - 17:49

    Dominique:

    Hee meid, klinkt allemaal super! Wel errug warm, maar dat zal er wel bij horen in deze tijd. Geniet ervan! X Do

  • 16 Oktober 2011 - 17:56

    Mia:

    Ha Anita. Fenny heeft nu ook een pagina aangemaakt: 7um.waarbenjenu.nl

    We zullen proberen net zo'n goede verslagen te maken als jij.

    Geniet er lekker van en tot begin december.


  • 16 Oktober 2011 - 18:31

    Jochem:

    Hallo Anita,
    Helaas was ik er niet toen je van het werk naar huis ging.
    Bij deze nog een hele prettige reis ennatuurlijk ook heelhuids weer terug.
    Ik heb de verslagen gelezen en zie dat het je goed gaat.
    Jouw verhalen zijn voor mij aanleiding om jouw reis beter te gaan volgen.
    Heel veel reisplezier en ga door met je verhalen.

  • 17 Oktober 2011 - 16:02

    Femke En Dennis:

    Haa Anita!

    Leuk um dien belevenissen weer te laeze! Verrassend detse de rotsen van nog dichter bej woeis bekieke;)

    We zien beniejd naor de foto's!

    Groetjes Femke en Dennis

  • 17 Oktober 2011 - 16:06

    Jose En Albert:

    Ha Anita, mooi je te kunnen volgen. Ook mooi om te lezen dat je er van geniet. Vooral volhouden want je hebt nog een heel lange tijd. Blijf het zo mooi beschrijven.
    Goeie reis

    Jose en Albert

  • 17 Oktober 2011 - 17:40

    Frits En Imke:

    Ha Anita,

    Leuk dat wij jou nu volgen. Geniet van alles, iedere dag. En alles wat vreselijk is op het moment zelf, is een mooi verhaal voor op de site. Veel plezier!


  • 17 Oktober 2011 - 18:54

    Sandra Gommans:

    He Anita,

    Good bezig! Bietje chillen, bietje bezichtigen en veural neet te druk make. Geneet dr van. Vuul succes met ut truuk bringe van de auto.

    Xx Sandra

  • 17 Oktober 2011 - 19:04

    Mam En Pap:

    fijn dat alles goed gaat je wilde toch warmte daar hoord dan ook zweeten bij mooi verhaal ga zo door en geniet

  • 19 Oktober 2011 - 05:10

    Suzanne Pero:

    Hi Anita

    Leuke verhalen joh! Ik vond Kakadu ook echt fantastisch ;) Mijn plannen zijn heel anders dan ik van tevoren gepland had haha ik zit nu nog een paar dagen in melbourne en vlieg de 25e naar Nieuw Zeeland :P Dan ga ik na een maandje lekker naar huis! Jij nog geen last van heimwee? Bij mij kwam t na 4 weken toch wel erg :P

  • 19 Oktober 2011 - 11:17

    Gertie Peeters:

    dag Anita, gekeken of je een eigen site hebt en ja hoor, gevonden! Was niet in de gelegenheid "hoije" te zeggen (was net te laat) maar wens je een geweldige reis toe. Zo te zien zijn de eerste ervaringen positief. Geniet ervan!


  • 19 Oktober 2011 - 19:41

    Selma:

    Geniet van je reis en van het lekkere mooie weer. Vind het steeds weer leuk je belevenissen te lezen. Pas wel goed op jezelf!

  • 19 Oktober 2011 - 22:58

    Marjo M.:

    Ha Anita,

    Leuk om je verslagen te lezen!
    Volgens mij geniet je volop en denk je echt niet aan het werk!! Hoeft ook niet hoor....wij zorgen wel dat alles op rolletjes loopt.
    Veel plezier, geniet er van en tot een volgende keer.

    Veel groetjes Marjo M.

  • 21 Oktober 2011 - 07:46

    Elke:

    Hé Anita,
    Zon, wildlife, watervallen...wat heb jij het slecht ; ) Je bent er net, en wat heb je al veel gedaan! Zo te lezen haal je alles eruit wat erin zit. Houen zo! Groetjes, Elke

  • 22 Oktober 2011 - 10:19

    Ineke Van Lieshout:

    Hey Anita,
    Wat een geweldige reis en wat zie je veel. Geniet ervan want je hebt nog een hele tijd.
    Groetjes, Ineke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 33177

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2011 - 27 Februari 2012

5 maanden naar Australië en NZ

Landen bezocht: