Vliegen, vliegen en nog eens vliegen! - Reisverslag uit Perth, Australië van Anita - WaarBenJij.nu Vliegen, vliegen en nog eens vliegen! - Reisverslag uit Perth, Australië van Anita - WaarBenJij.nu

Vliegen, vliegen en nog eens vliegen!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 November 2011 | Australië, Perth

Ruim 1,5 week geleden mijn laatste verslag geplaatst en precies 1 maand in Australie! Tijd voor een update dus. Vanuit Geraldton ben ik met de Greyhound naar Cervantes gegaan. Daar ontmoette ik Beate weer. Het hostel was helemaal leeg en werd gerund door een Nederlandse vrouw en haar Australische man. Was wel eens leuk om weer nederlands te praten!

In Cervantes zelf is niet zoveel te doen, maar wordt vaak gebruikt om naar de Pinnacles te gaan. De Pinnacles schijnt een van de mooiste natuurlijke fenomenen in Australie te zijn. Het park bestaat uit duizenden kalkstenen pilaren die soms wel 5 meter hoog kunnen zijn en staan in een zandwoestijn. Tevens hebben ze er ontzettend veel vliegen. Dit was echt niet grappig! In je oren, neus, mond werkelijk overal kropen ze. Een keer wapperen met je hand hielp niet, ze bleven stug zitten. Het enige wat hielp was met een heel charmant vliegennet te rond te lopen;). Het leuke was dat Beate en ik de enige waren die hier naar toe gingen, dus we hadden een prive excursie. Het was erg interessant en we hebben vele foto's gemaakt. Die volgen later een keer, want ik ben de kabel vergeten, dus kan geen foto's uploaden. Verder nog veel gewandeld, een heel aantal zeesterren teruggezet in zee die gestrand waren op het strand en de Melbourne cup gekeken. Dit moesten we volgens onze hosteleigenaresse meemaken. Blijkbaar ligt dan het hele land plat om naar een paardenrace te kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Om klokslag 12 uur hebben we samen met haar gekeken. Was wel gezellig, was een foto finish en ik had gewonnen met welk paard de race zou winnen!

Na Cervantes ben ik naar Perth gegaan. Helaas sloeg het weer om. Perth is normaal een van de zonnigste steden van heel Australie. De regen kwam ouderwets met bakken uit de lucht, echt Nederlands weer. Ik kan jullie vertellen dat ik daar geen heimwee naar heb en de zon me toch wat beter bevalt. Daardoor heb ik de tijd maar nuttig besteed met het maken van verdere plannen en het boeken van wat hostels en een tour naar zuidwest Australie van 3 dagen. Heb ondanks dat ik best het e.e.a. gezien heb, toch het gevoel dat ik niet alles gezien heb aan de westkust. Simpelweg omdat een aantal mooie plekken niet met de Greyhound bereikbaar zijn. Ik blijf tot zaterdag in Perth, nog tijd genoeg om hier alles te zien. Ben gisteren met Jacky en Johannes naar Kings Park geweest, een mega park met botanische tuin. Best mooi. Vanmiddag gaan we naar Fremantle, een van de voorsteden van Australie en waarschijnlijk weer wat goon (=goedkope australische wijn) drinken. Erg gezellig dus! Verdere plannen zijn afhankelijk van het weer. Als het mooi weer wordt, ga ik ook natuurlijk ff naar het strand (ja waar die witte haai zwemt;)). En volgende week ga ik al naar Alice Springs, naar de beroemde rots die overal op foto's te zien is.

En May: vissen horen inderdaad in de zee en niet op mijn bord;)

Zo dat was weer een update van mijn leventje hier in Australie! Zoals gezegd volgen een aantal foto's z.s.m.!

Gr. Anita

  • 07 November 2011 - 08:18

    Liesbeth:

    Leuk dat je naar de Melbourne cup hebt gekeken. Wist je dat het paard dat heeft gewonnen, hier in Limburg - ik geloof in Weert - is getraind als jong paard? Dat stond hier in de krant...Geniet van je reis naar Alice en uluru...
    Gr Liesbeth

  • 07 November 2011 - 16:12

    José B:

    Inderdaad dat paard, daar heb ik iets van gehoord op de radio!
    met die vliegen heb ik toen geluk gehad... veel plezier in uluru!
    Gr.jose

  • 07 November 2011 - 22:30

    Tinie:

    Het zou zomaar eens kunnen dat je al die vliegen samen met de foto's hebt verstuurd. Door (die?) bugs kan ik je foto's nu niet bekijken. Een beetje regen en je weet alweer waarom je zo van de zon houdt!
    Groetjes uit Oirlo.

  • 09 November 2011 - 14:40

    Ineke:

    Hoi Anita,
    Wat lijkt me dat prachtig daar om te snorkelen, met al die kleuren van vissen, wij hebben het in Egypte gedaan daar was het ook zo mooi.
    Je hebt al heel wat gezien en gevlogen he?
    Geniet ervan en tot het volgende bericht.

  • 09 November 2011 - 15:59

    Elke:

    Druk programma werk jij af! Het weer is hier trouwens best goed hoor de afgelopen weken! Minder regen dan bij jou ; ) zo te lezen. Ben benieuwd naar de foto's van je volgende etappe, Alince Springs. Geniet ervan!

  • 13 November 2011 - 15:58

    May :

    Eindelijk weer een verslag. Heb je ooit die film The fly gezien? Maar ik zag dat je ook een kangaroe gespot hebt! En een of ander lief beestje?Mooie foto's.

    Je bent wel een echte dienrenvriend geworden lees ik.

    groetjes, en geniet van je wijntjes.
    May


  • 21 November 2011 - 13:33

    Sandra Gommans:

    Sorry late reactie, maar nog net zoe leuk um te laeze. Jammer van dae reagen. Heej is ut al waeke druuug en zonnig maar wal fris. Geneet drvan en laot de GOON smake!
    XO San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 33180

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2011 - 27 Februari 2012

5 maanden naar Australië en NZ

Landen bezocht: